Domeniul HoReCa este unul dintre principalele domenii de activitate care se confruntă cu o lipsă acută de personal. Odată cu începerea sezoanelor estivale, angajatorii încep să caute intens muncitori. Există locuri unde au nevoie de angajați doar în sezon, precum litoralul. Însă, stațiunile montane necesită permanent angajați în domeniul HoReCa și nu numai, care să facă față sutelor de turiști sosiți la odihnă sau distracție.
Modalități interesante prin care firmele sporesc gradul de loialitate al angajaților
Una dintre soluțiile pentru angajatorii care au nevoie de personal sezonier este externalizarea forței de muncă pentru o perioada de 6 luni. De-a lungul perioadei sezoniere, antreprenorii remarcă în echipa lor acele persoane care dovedesc rezistență și seriozitate. Astfel că, aplicând câteva strategii inteligente, cresc șansele ca munca sezonieră să devină un contract de muncă pe durată nedeterminată.
- Recunoașterea publică a meritelor angajaților
Chiar dacă este vorba despre muncă pe o durată scurtă, perioada sezonieră implică stres, ore suplimentare, lucru în medii cu temperaturi extreme și situații neprevăzute pentru angajați. Un bun stimul pentru a le reda încrederea în propria forță îl reprezintă recunoașterea meritelor în public.
Acest lucru poate fi realizat prin utilizarea platformelor de Social Media. Mulți lucrători provin din țări asiatice sau din U.E. Ei păstrează legătura cu cei apropiați utilizând platformele de Social Media. Atunci când persoana este lăudată în mod public de către propriul șef, această veste ajunge și la familiile și prietenii acesteia, ceea ce va spori sentimentul de satisfacție și de autostimă.
- Flexibilitate pentru reducerea nivelului de stres
Perioadele de muncă sezonieră expun angajații la stres fizic, suprasolicitare și chiar colaps emoțional. Fiecare persoană gestionează diferit factorii de stres, dar pentru a reduce absenteismul și a crește retenția pentru o colaborare pe termen lung, firmele pot contribui la bunăstarea echipei prin diferite metode. Este indicat să li se acorde oamenilor posibilitatea unui program flexibil, atât cât este posibil de-a lungul sezonului de concedii.
Cele mai citite articole
O idee pentru a combate epuizarea angajaților ar putea fi outsoursingul de personal sau apelarea la servicii de recrutare a forței de muncă din India, Nepal, Sri Lanka etc. Asiaticii sunt preferații companiilor care doresc să angajeze pe durată sezonieră, în mod special în industria ospitalieră. Aceștia au dat constant dovadă de rezistență în perioade intense, dețin abilități conversaționale în limba engleză și au cunoștințe practice în diferite domenii care țin de industria HoReCa. Află mai multe despre posibilitățile de angajare corespunzătoare domeniului tău de activitate pe Work-Finder.eu.
- Crearea unei perspective de avansare profesională
Chiar dacă este vorba despre o muncă temporară, majoritatea angajaților moderni doresc să deprindă noi abilități care să le fie de folos pe viitor. Pentru a menține aceeași echipă pe durată mai lungă decât sezonul vacanțelor, atunci trebuie create perspective de evoluție profesională. Aici pot fi incluse înscrieri la work-shop-uri, ateliere practice, participarea la conferințe etc.
- Stimulente financiare, extra-salariale
Salariul reprezintă unul dintre motivele pentru care angajatul a respins oferta din partea concurenței. Totuși, acordarea unor bonusuri suplimentare ar putea motiva personalul să rămână pe o perioadă mai lungă. O idee interesantă sunt bonusurile personalizate, în funcție de nevoile și preferințele fiecărui angajat din echipă. Astfel, firmele pot pune la dispoziția cuiva venit din afara țării acces la servicii de recreere și timp liber precum vouchere de călătorii, bilete la SPA-uri, activități de agrement, intrări gratuite la evenimente etc.
Aceste strategii de motivare a echipei sezoniere pot fi aplicate și pe durată mai lungă pentru a preveni absenteismul nemotivat. În spatele acestuia stau de obicei anumite nemulțumiri sau frustrări pe care salariatul le experimentează față de felul în care angajatorul îl respectă atât ca om, cât și ca forță de lucru.
Sursa foto: pexels.com