Multi proprietari de masini se plang adesea de zgomotul produs de anvelope. Acest fenomen creeaza un oarecare disconfort in timpul calatoriilor. Unii soferi incearca sa atenueze zgomotul cu o acustica buna sau chiar cu un radio, dar acest lucru nu ajuta in toate cazurile.
In plus, devin preocupati nu numai de sunetul monoton enervant, ci si de intrebarea, daca intr-adevar anvelopele reprezinta cauza problemei. De fapt, motivele stau in calitatea suprafetei drumului si a anvelopelor in sine.
De ce anvelopele de vara fac mai mult zgomot decat anvelopele de iarna?
Cel mai adesea, proprietarii de masini se plang de zgomotul generat de anvelope dupa ce le-au inlocuit pe cele de iarna cu cele de vara. In primele zile, diferenta la condus se resimte deosebit de puternic. Si motivul pentru cresterea zgomotului nu este in fereastra deschisa, ci in urmatoarele caracteristici:
Caracteristicile benzii de rulare
Banda de rulare a anvelopelor de iarna are multe caneluri si lamele concepute pentru a indeparta zapada si pentru a creste tractiunea pe suprafata inghetata a pistei. Anvelopele de vara au un model mai neted, deoarece sarcina lor nu este sa asigure stabilitatea pe un drum inzapezit.
Diferenta in compozitia amestecului de cauciuc
Anvelopele de iarna sunt fabricate din cauciuc mai moale, care nu se intareste in timpul inghetului. Acest lucru este important pentru tractiunea normala pe drumurile inzapezite. Cauciucul de vara trebuie sa-si pastreze duritatea si stabilitatea in orice moment, asa ca este fabricat dintr-un compus de cauciuc diferit.
Diferentele dintre anvelopele de vara si cele de iarna in ceea ce priveste nivelul de zgomot
- Cauciucul de vara este mai greu. Cand banda de rulare este lovita de particule de pietris (umplutura de pavaj), se creeaza mult zgomot.
- Cauciucul de iarna este mai moale decat cel de vara. Banda de rulare prezinta multe caneluri si lamele, iar atunci cand pietrele o lovesc, nivelul de zgomot este mult mai scazut decat in cazul anvelopelor de vara.
Cele mai citite articole
Vara in timpul condusului, efectul sonor este dat de anvelopele in sine, iar iarna zgomotul se datoreaza aderentei cauciucului la suprafata drumului. Potrivit expertilor, caracteristicile benzii de rulare sunt cele mai evidente cauze ale zgomotului.
Ce factori pot provoca zgomotul anvelopelor?
Diferiti factori joaca un rol decisiv in aparitia zgomotului destul de puternic: de la calitatea anvelopelor in sine pana la calitatea suprafetei drumului si conditiile de mediu. Printre cele mai comune motive se numara:
Cadru ranforsat
Este instalat special pentru a creste rigiditatea anvelopei. Anvelopele ranforsate sunt destinate vehiculelor grele sau celor echipate cu un motor puternic. Cand se conduce pe un drum prost, o astfel de anvelopa este protejata de defectiuni, insa exista o problema de crestere a zgomotului.
Rulment defect
Uneori scoate un sunet similar cu sunetul anvelopei. Cauza defectarii rulmentului poate fi uzura benzii de rulare.
Calitatea si dimensiunea anvelopei
Anvelopele mai ieftine au o compozitie de proasta calitate, ceea ce provoaca prea mult zgomot. Poate fi si o consecinta a nerespectarii tehnologiei de fabricatie, care afecteaza calitatea benzii de rulare si alte caracteristici de performanta ale anvelopelor.
Bine de stiut: anvelopele mai putin zgomotoase sunt cele cu caneluri longitudinale largi si cu compozitia benzii de rulare mai moale. Cu cat modelul are mai multe caneluri, cu atat va emite un zumzet mai neplacut.
Leave a Reply