Cumpărarea unui autocar second hand poate fi o afacere profitabilă dacă știi ce să cauți și cum să eviți capcanele. Un autocar second hand poate fi mult mai ieftin decât unul nou, dar aproximativ la fel de fiabil. Poți găsi modele de autocar care se potrivesc cu nevoile tale specifice de transport, fie că este vorba de turism, transport școlar sau transport public.
Însă, cumpărarea unui autocar second hand presupune și anumite riscuri, precum:
- starea tehnică necunoscută a vehiculului;
- kilometrajul falsificat;
- documente lipsă sau false.
De aceea, este important să fii atent la câteva aspecte esențiale atunci când vrei să cumperi un autocar second hand.
1. Alege modelul potrivit de autobuz pentru afacerea ta
Primul pas în cumpărarea unui autocar second hand este să alegi modelul care se potrivește cel mai bine cu scopul pentru care îl vei folosi. Există diferite tipuri de autocare pe piață, în funcție de:
- capacitatea de transport (numărul de locuri);
- confortul oferit (dotările interioare);
- consumul de combustibil (tipul de motor);
- dimensiunile exterioare (lungimea și lățimea).
De exemplu, dacă vrei să cumperi un autocar pentru turism intern sau extern, poți opta pentru un model mare și confortabil, care să aibă între 40 și 60 de locuri pe scaune și facilități precum aer condiționat, sistem audio-video, toaletã.
De asemenea, poți alege un model cu motor puternic și consum redus, care să facă față drumurilor lungi și dificile. Pe piața de autocare second hand poți găsi modele de la mărci renumite precum: Mercedes-Benz Tourismo, Setra S 416 sau Iveco Magelys.
Dacă vrei să cumperi un autocar pentru transport școlar sau public, poți opta pentru un model mai mic și mai economic, care să aibă între 20 și 40 de locuri pe scaune și facilități precum încălzire centralizată, sistem audio sau geamuri termopan.
De asemenea, poți alege un model cu motor ecologic și cutie de viteze automatã, care să faciliteze conducerea în oraș sau în trafic aglomerat. Pe piața de autocare second hand poți găsi modele din această gamă de mărci precum: Mercedes-Benz Conecto, Irisbus Recreo sau MAN Lion’s Coach.
2. Verifică starea tehnică și istoricul vehiculului
Al doilea pas în cumpărarea unui autocar second hand este să verifici starea tehnică și istoricul vehiculului pe care vrei să îl achiziționezi. Acest lucru este esențial pentru a evita eventualele probleme mecanice sau juridice care pot apărea după cumpărare.
Pentru a verifica starea tehnică a vehiculului, este recomandat să apelezi la un mecanic autorizat sau la o stație ITP (inspecție tehnică periodică) care să îl supună unei verificări amănunțite. Printre elementele pe care trebuie să le verifici se numără:
- motorul (putere, consum, nivel ulei);
- cutia de viteze (manuală sau automată);
- frânele (discuri și plăcuțe);
- suspensia (amortizoare și arcuri);
- direcția (volan și caseta);
- sistemul electric (baterie și alternator);
- caroseria (rugină și lovituri);
- geamurile și oglinzile (crăpături și zgârieturi)
- pneurile (presiune și uzura) etc.
3. Cum să îți dai seama dacă kilometrajul autocarului second hand a fost modificat
Există câteva semne care ar putea indica faptul că kilometrajul unui autocar a fost falsificat:
Starea generală a autocarului. Dacă autocarul pare mai uzat decât ar trebui să fie, în funcție de kilometrajul afișat, este posibil să fi fost condus mai mult decât arată numărul de kilometri.
Înregistrările de service. Dacă nu există înregistrări de service sau acestea sunt incomplete, aceasta ar putea indica faptul că kilometrajul a fost falsificat. Înregistrările de service ar trebui să includă informații despre kilometrajul la fiecare service.
Istoricul proprietarilor. Dacă autocarul a avut mulți proprietari într-un timp scurt, acesta ar putea fi un semn că kilometrajul a fost falsificat. Dacă există informații despre câți kilometri a condus fiecare proprietar, acestea ar putea ajuta să identifici o discrepanță în cifre.
Testul de compresie. Un test de compresie poate fi efectuat pentru a determina starea motorului. Dacă rezultatele testului arată că motorul este mai uzat decât ar trebui să fie în funcție de kilometrajul afișat, acesta ar putea fi un semn că kilometrajul a fost falsificat.
Inspectarea ștergătoarelor de parbriz. Unele autocare au un sistem de înregistrare a numărului de mișcări ale ștergătoarelor de parbriz. Dacă acest sistem este prezent și numărul de mișcări înregistrat nu se potrivește cu kilometrajul afișat, acesta ar putea fi un semn că kilometrajul a fost falsificat.
Este important să iei în considerare toate aceste semne și să soliciți întotdeauna o inspecție amănunțită a unui autocar înainte de a-l achiziționa, în special dacă ai suspiciuni cu privire la kilometrajul său.
Leave a Reply